שר השיכון בעיר הצפונית: "העיר תחזור לימיה הגדולים"

איתי גדסי No Comments on שר השיכון בעיר הצפונית: "העיר תחזור לימיה הגדולים"

שר הבינוי והשיכון סייר בסוף השבוע שעבר בעיר טבריה והצהיר: "אביא בפני ועדת השרים לדיור את צרכי העיר בשאיפה שתהא מטרופולין של הצפון המזרחי". בסיור במוסדות התורה והחינוך בעיר אמר גולדקנופף כי "יפעל להחזיר את טבריה לימיה הגדולים"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף הגיע בסוף השבוע שעבר לטבריה עם צוות המשרד בכדי לעמוד מקרוב על הצרכים הייחודיים של העיר והתפתחות הקהילות החרדיות במקום.

בישיבת עבודה שהתנהלה בבניין העירייה נטלו חלק ראש הוועדה הממונה מר בועז יוסף, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל הרשות להתחדשות עירונית מר אליעזר במברגר, חברי מועצת העיר והנהלת מחוז צפון במשרד הבינוי והשיכון ורמ"י.

ראש העירייה בפועל נתן סקירה מקיפה של נתונים על העיר, והציג את האתגרים שעומדים בפניה, ביניהם נטישת הדור הצעיר, העדר מפעלי תעשייה והתבססות בעיקר על תחום המלונאות.

מר יוסף הציג את חזונו להשיב את טבריה לימיה הטובים כעיר תיירות מובילה כבעבר שתשמש חלופה ראויה לאילת כעיר של כנסים וועידות, בעלת מזג אויר נעים יותר ובמיקום קרוב ונוח. כחלק מהמהלך הוא יוזם הקמה של שישה בתי מלון חדשים בהם מלון שיכיל כאלף חדרים.

בפגישה הוצג אתגר משמעותי של העיר – מיקומה על קו השבר הסורי-אפריקני שמציב אותה במקום הראשון בסיכון במצב של רעידת אדמה לפי נתוני פיקוד העורף.

ראש העיר הציג בפני השר את הנתון לפיו בטבריה כמעט ואין תמ"א בשל חוסר כדאיות כלכלית של היזמים, "לא מדובר כאן באסתטיקה חיצונית של העיר כמו במרכז, כאן  זו הצלת נפשות של ממש" אמר.

שר הבינוי והשיכון הכריז בישיבה כי יביא בפני רה"מ וועדת השרים לדיור את אתגרי העיר טבריה והפתרונות הנדרשים בכדי שתהפוך למטרופולין של הצפון המזרחי. "חייבים התגייסות מלאה של כל השרים הנוגעים בתחום ולקדם תכנית חומש".

השר הזכיר כי זאת עיר קדושה בעלת צביון מסורתי שטמונים באדמתה תנאים ואמוראים וחייבים לדאוג לשיפוץ האתרים ולתנאים ניאותים במקום בכדי לסייע לפריחת ענף התיירות.

הרב גולדקנופף בישר להנהלת העיר על קידום החלטה לקבלת תקציב מכפיל עד פי שניים עבור מוסדות ציבור במספר שכונות בעיר, על מנת לענות על הצרכים המתעוררים, החלטה שצפויה לעבור אחרי פסח.

מנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן ציין בדיון כי בכדי לקדם את שלל הפתרונות עבור העיר יש צורך להעביר החלטת ממשלה שתפתח את טבריה כעיר מטרופולינית, מה שיביא תושבים חדשים לעיר ויסייע בפתרון מצוקת הדיור.

גם לנושא סכנת רעידות האדמה התייחס המנכ"ל ואמר כי הוא בוחן בימים אלה יחד עם הגורמים הרלוונטיים מודל שיתן קדימות במיפוי ובתכנון למבנים מסוכנים. המנכ"ל בישר למשתתפים כי בהנהלת המשרד בוחנים פתרון שיביא לסיומה של סלילת כביש 9 בעיר, שמתעכבת במשך תקופה ארוכה.

כאות הוקרה על עזרתו הרבה לעיר הוענק לשר הבינוי והשיכון מראש העיר ספר רפואה על פי תורת הרמב"ם הטמון בעיר.

בסעודת ראש חודש שנערכה לכבוד השר גולדקנופף ופמלייתו בקריית צאנז המתפתחת בעיר, סקרו עסקני החסידות בפני השר את התפתחותה של השכונה ושטחו בפני השר את בקשתם לסיוע בהמשך התהליך. הם הציגו בפני השר את הצורך בסלילת דרגי גישה חיוניים לקריה לנוכח המבנה הטופוגרפי של העיר ובמטרה להקל על התושבים. השר אף ערך סיור במקווה המפואר שהוקם בשכונה ושנבנה באופן עמיד לרעידות אדמה.

"אני מלא בהתפעלות. מרגש לראות את מה שחוללתם כאן. אני מכיר היטב את עולם המוסדות ויודע עד כמה קשה להקים קריה כזאת מפוארת בזמן כל כך קצר" אמר שר הבינוי והשיכון לעסקני צאנז.

שר הבינוי והשיכון הנחה את הנהלת המשרד לגבש פתרונות מהירים לנושא דרכי הגישה ובישר על הקמת פארק שעשועים לטובת ילדי השכונה. השר גולדקנופף שיתף את הנוכחים בתוכניותיו לבניית עשרות אלפי יחידות דיור לציבור החרדי.

בבית הכנסת המרכזי של חסדי 'קרלין סטולין' בעיר כובד השר בקביעת מזוזה וניתנה לו סקירה היסטורית על תולדות החסידות ששוכנת בעיר קרוב למאה וחמישים שנה. עסקני המוסדות הציגו לשר את המוסדות הקיימים בעיר שכוללים תלמוד תורה, בית חינוך לבנות ואף ישיבה קטנה חדשה שקמה בשכונה החדשה 'טבריה במושבה'.

ראשי הקהילה ביקשו את סיועו של משרד הבינוי והשיכון בהשבת בית הכנסת העתיק של רבי אברהם מקאליסק ובהרחבת מוסדות הקהילה ויו"ר יהדות התורה הבטיח לסייע בכל הדרוש.

לקראת סיום ביקור בעיר הגיע שר הבינוי והשיכון לשכונת נוף כינרת פוריה שם ביקר בבתי כנסת ומוסדות החינוך של בני הישיבות במקום שביקשו מהשר לסייע להם לתחבורה נאותה מהשכונה לעיר ירושלים, השר התחייב להם לפעול מול סגן שרת התחבורה הרב אורי מקלב למציאת פתרון לבעיה.



0 תגובות